اصول مخاطب‌شناسی در نهج‌البلاغه/ از خبرگزاری فارس

انسان موجودی اجتماعی است که نمی‌تواند بدون ایجاد ارتباط با محیط اطراف خود زندگی کند. هنگامی که انسان از حوزه فردی بیرون می‌آید و وارد اجتماع می‌شود، در اوّلین قدم با پیرامون خود ارتباط برقرار می‌کند و این برقراری ارتباط نیز به قصد انتقال و دریافت پیام صورت می‌گیرد و اشکال مختلف دارد که از گذشته‌های دور تاکنون دستخوش تغییر و تحوّلات فراوان شده است. «در گذشته‌های دور دوندگان مسئولیّت حمل و انتقال پیام‌های فرمانروایان و اشخاص مهم را بر عهده داشته‌اند.

دود، نور و پرچم نیز از دیگر اشکال برقراری ارتباط و فرستادن پیام بوده که اغلب از نقاط بلند و مرتفع و یا برج‌ها به این منظور استفاده می‌گردیده است. استفاده از کبوتران نامه‌بر و اسب‌ها نیز از دیگر روش‌های متداول برای ارسال پیام بود. تاریخچه ایجاد ارتباط به شکل امروزی به اوایل قرن نوزده با کشف الکتریسیته و خاصیّت انتقال آن به صورت سیگنال و علامت برمی‌گردد» (روزنامه اعتماد، 1385: 66ـ37).

امروزه رایج‌ترین نوع برقراری ارتباط، ارتباط شفاهی (سخن گفتن) و کتبی (نوشتن) است. ایجاد ارتباط درست، هدفمند و موفّق، نیازمند راهکارهایی است که در حوزه علم ارتباطات مورد بررسی قرار می‌گیرد. ارتباطات به مطالعه ارتباطات اجتماعی در حوزه خُرد روابط انسان‌ها و نیز روابط کلان‌تری چون ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و... می‌پردازد. یکی از انواع ارتباطات، ارتباطات دینی1است که مهم‌ترین بحث آن، ارتباط مبلّغان دینی (پیامبران و ائمّه معصوم(ع)) با مخاطبان پیام است. روی خطابِ تمام پیام‌های دینی، اعمّ از اسلامی و غیراسلامی، انسان و هدف از القای پیام نیز هدایت وی در مسیر خداشناسی و عبودیّت است. متن کامل

چندین برنامه کاربردی مفید در محیط ویندوز

آنتی ویروس رایگان

به انتخاب مجله معتبر PCMAG نسخه رایگان آنتی ویرویس پاندا و بیت دفندر دارای بالاترین امتیاز دریافتی بوده اند.

دانلود Panda Free Antivirus

دانلود Bitdefender Antivirus Free Edition

لینک متن کامل مطلب

تفسیر زبان بدن ترامپ و اوباما: چرا اوباما بازتر از ترامپ نشسته بود

خانم وود در تفسیر زبان بدن ترامپ و اوباما به دیلی‌میل گفت: “اوباما بسیار خسته، واداده، و ناامید بود؛ در حالی‌که ترامپ مردد، جدی، و شاید کمی نگران.‌”

کارشناس زبان بدن در مورد اولین جلسه‌ی ملاقات این دو در کاخ سفید حقایقی را از زبان بدن ترامپ و اوباما آشکار می‌سازد؛ جلسه‌ی ملاقاتی که بسیار سخت و ناخوشایند به نظر می‌رسید. اوباما و ترامپ هنگام ملاقات در کاخ سفید کنار یکدیگر ایستادند. به نظر می رسید ترامپ “‌مردد، جدی، و شاید کمی نگران‌” به نظر می‌رسید. و خانم وود در مورد نحوه‌ی قرار گرفتن دست‌های ترامپ می‌گوید: “وی چیزی را فهمیده است که پیش‌تر، آن‌ را نمی‌دانست.‌”

لینک متن کامل

 

تفسیر زبان بدن ترامپ و اوباما

نحوه مخفی کردن یک درایو در محیط ویندوز

برای مخفی کردن یک درایو ویندوز، در محیط Run، عبارت diskmgmt.msc را تایپ کرده و بعد از اجراء، در پنجره بازشده بر روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Change Drive Letter and Paths  را انتخاب کنید. در صفحه باز شده بر روی Remove کلیک کنید. با این کار می‌توانید درایو مورد نظر را به حالت مخفی درآورید. البته با این کار فایلها بر روی آن درایو از بین نمی‌روند بلکه فقط آیکن آن درایو در My Computer دیده نخواهد شد. ️ برای برگشت به حالت اولیه (یعنی این که درایو خود را از حالت مخفی خارج کنید) دوباره در پنجره diskmgmt.msc مراحل قبل را طی کرده و فقط جای Remove، دکمه Add را کلیک نمایید و یکی از حروف آزاد را به درایو اختصاص دهید تا مجددا در پنجره My Computer درایو را ببینید. البته لازم به ذکر است که نمی‌توان درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است را مخفی کرد.

گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس یا باکس؟

استفاده از سرویس‌های ذخیره سازی ابری محاسن زیادی دارد. برای مثال می‌توانید از هر گوشی، تبلت یا لپتاپ که به اینترنت متصل باشد به فایل‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

شما بگویید؛ گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس یا باکس؟

متن کامل در سایت الف

سرفصلهای دوره فوق لیسانس گروه علم اطلاعات دانشکده انفورماتیک و کامپیوتر دانشگاه اندیانا

لینک سرفصلها دوره فوق لیسانس علم اطلاعات (Information and Library Science)

کاهش اقتدار والدین و ایجاد شکاف دیجیتال دستاورد حضور شبکه های اجتماعی خواهد بود.

در نشست «رسانه‌های اجتماعی و سبک زندگی» مطرح شده است:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اولین نشست تخصصی دانشکده رسانه فارس باموضوع «رسانه‌های اجتماعی و سبک زندگی» در بیست دومین نمایشگاه مطبوعات و در غرفه باشگاه توانا برگزار شد. در این نشست بهاره نصیری عضو هیِأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به تعریف رسانه در عصر حاضر گفت: رسانه در عصر حاضر صرفا یک ابزار نیست بلکه ساختار و محیط زندگیمان است، رسانه همه ابعاد وجودی ما را در برمی گیرد بنابراین وقتی از شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم منظور تکنولوژی های فرهنگی هستند، که بالاتر از  ابزار رسانه ای محسوب می شوند، تکنولوژی‌ها برگفته از محیط زندگی ما هستند پس در بحث شبکه های اجتماعی از فضایی صحبت می‌کنیم که شکل خواندن ما، نوشتن ما و حتی اندیشیدن ما را دچار تغییر کرده است. متن کامل خبر

 منبع: خبرگزاری فارس (۹۵/۰۸/۱۹)

چگونه هارد دیسک را پارتیشن بندی کنیم +راهنمای تصویری

در سیستم پارتیشن بندی هارد دیسک سه نوع پارتیشن پایه وجود دارد: Primary ، Extended و Logical

پارتیشن Extended می تواند به چندین پارتیشن Logical تقسیم شود. هر هارد دیسک می تواند شامل چهار پارتیشن Primary باشد، یا میتوان یک هارد دیسک را به سه پارتیشن Primary و یک پارتیشن  Extended تقسیم کرد. زمانی که در یک هارد دیسک چند پارتیشن Primary داشته باشید تنها می توانید در هر زمان یکی از آنها را Active نمایید و سایر پارتیشن ها مخفی (Hidden) خواهند بود. این پارتیشنها به صورت فیزیکی درون هارد دیسک وجود دارند اما در سیستم عامل دیده نمیشوند که دلیل این امر Master Boot Record یا همان اولین سکتور فیزیکی هارد دیسک میباشد.

برای سیستم یک میز پارتیشن یا partition table تعریف می شود که پارتیشن فعال یا همان Active Partition  را به سیستم عامل نشان میدهد و باعث می شود که قسمت پردازش بوت سیستم به آن پارتیشن فعال  (Active Partition)   پش نماید. یک درایو Primary تمام درایوهای Logical مشتق شده از نوع Extended را تحت پوشش قرار می دهد. به شکل زیر توجه نمایید:



لینک توضیحات کامل (از سایت صبحانه آنلاین)

آموزش پارتیشن بندی در ویندوز های ۷ و ۸

نحوه فعال نمودن کاربر administrator در محیط ویندوز 7، 8.1 و 10


1. Click Start Menu and in the Instant Search type“cmd”
once it appears right-click and select Image Run as administrator.

2. Type the following command to enable the default built-in
administrator:

net user administrator /active:yes

ویرایش های مختلف منتشر شده رده بندی دهدهی دیویی (DDC)

Edition

Year of Publication

Total Pages

1st edition

1876

44

2nd edition

1885

314

3rd edition

1888

416

4th edition

1891

466

5th edition

1894

467

6th edition

1899

511

7th edition

1911

792

8th edition

1913

850

9th edition

1915

856

10th edition

1919

940

11th edition

1922

988

12th edition

1927

1243

13 edition

1932

1647

14 edition

1942

1927

15 edition

1951

716

15 revised

1952

927

16 edition

1958

2439

17 edition

1965

2153

18 edition

1971

2718

19 edition

1979

3385

20 edition

1989

3388

21 edition

1996

4115

22 edition

2003

4076

23 edition

2011

 

نمایی از هارد دیسک 4 ترابایتی ssd شرکت سامسونگ و محصولات شرکت Scandisk

4TB Samsung 850 EVO SSD

لینک توضیحات

معرفی Scandisk یا ظرفیت 1.92 ترابایتی

دسترسی به چندین هزار مقاله علمی فارسی به صورت رایگان در سایت virascience.com

لینک سایت مرکز توسعه علوم و فناوری

6 دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ (anzalweb.ir)

1.  کثیف بودن فن / گرمای بیش از حد

2.آسیب دیدن یا شکست شدن سخت افزار (CPU , RAM، مادربرد، منبع تغذیه و کارت گرافیک)

3.مشکل در درایور های سیستم

اگر شما در سیستم عامل خود را تغییراتی انجام داده و یا اینکه درایور هایتان را تغییر داده اید. زمانی که در حال بازی کردن هستید و بیشترین استفاده از BIOS را دارید به وجود آمدن مشکل در یک درایور باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما خواهد شد.

4. منبع تغذیه

5. اشکال در سیستم عامل

6. ویروس

یکی از علل نادر در خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما، ویروس های کامپیوتری هستند. برخی از ویروس ها کامپیوتر شما را خاموش می کنند و سپس آن را مجددا روشن می کنند. این ویروس ها معمولا توسط یک برنامه خاص در کامپیوتر شما اجرا می شوند. برای برطرف کردن این مشکل یک آنتی ویروس به روز نصب نمائید تا از آلوده نبودن و اسکن روزانه کامپیوترتان مطمئن شوید.

آموزش راه اندازی شبکه در Windows 7

Network-and-Internet-14

در کادر Default gateway سیستم ایستگاه ها باید IP address سیستم مدیر شبکه را وارد کنید .
Subnet mask در تمام سیستم ها یکسان است (255.255.255.0 ) .
قسمت آخر IP address ایستگاه ها را به ترتیب افزایش دهید :
برای مثال اگر به غیر از سرور 3 کامپیوتر دیگر داشته باشیم :
 
سرور :
IP address : 192.168.0.1
Subnet mask : 255.255.255.0
Default gateway : چیزی در این قسمت وارد نمی کنیم
 
کلاینت 1 :
IP address : 192.168.0.2
Subnet mask : 255.255.255.0
Default gateway : 192.168.0.1
 
کلاینت 2 :
IP address : 192.168.0.3
Subnet mask : 255.255.255.0
Default gateway : 192.168.0.1
 
کلاینت 3 :
IP address : 192.168.0.4
Subnet mask : 255.255.255.0
Default gateway : 192.168.0.1
و به همین ترتیب اطلاعات را بر روی تمام ایستگاه هایتان وارد نمایید .
IP address سیستم ها باید غیر تکراری باشد .
 اگر از نرم افزار های امنیتی مانند Internet Security استفاده می کنید ، احتمالا با پنجره ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد که باید مجوز اشتراک شبکه را صادر کنید .
 
 یاداوری نکات مهم :
1 – همه سیستم ها باید نام و IP address متفاوتی داشته باشند .
2- همه سیستم ها باید گروه کاری و Subnet mask یکسان داشته باشند.

لینک متن کامل مقاله

نرم افزار نظارت و کنترل سیستم های کارمندان متصل به شبکه (Net Monitor for Employees Professional v5.2

Net Monitor for Employees نرم افزار کاربردی است که برای نظارت و مشاهده دسکتاپ کامپیوترهای متصل به شبکه، طراحی شده است. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید به طور کامل بر روی کار کارمندان خود نظارت داشته و آن ها را کنترل کنید.

لینک مطلب آموزشی

آموزش تصویری نصب KVM سوئیچ

چطور می توان در زمان پرینت گرفتن اسناد در ورد کامنت ها را پنهان کرد

لینک مطلب آموزشی

چگونگی ساخت یک HomeGroup (شبکه خانگی) و مدیریت آن تحت یک شبکه محلی در ویندوز 10

در این راهنمای ویندوز 10 قدم به قدم به نحوه ساخت و مدیریت یک HomeGroup برای اشتراک منابع با کاربران دیگر پرداخته می شود. قبل از شروع باید توجه داشته باشید که:
برای اطمینان از اینکه تنظیمات بدرستی اعمال شوند تمام کامپیوتر هایی که به شبکه وصل هستند را خاموش کنید به غیر از کامپیوتر ی که می خواهید با آن Home Group را ایجاد کنید.
شما باید مطمئن شوید تمام دستگاه ها  از طریق پروتکل اینترنتی ورژن 6 (TCP/IPv6) اجرا شوند.در غیر این صورت شما قادر نیستید کامپیوتری را به شبکه ملحق کنید .
1.با استفاده از کلید Windows key + X  و فشردن همزمان این دو کلید Power User menu  باز می شود سپس بروی Network Connections کلیک کنید.
2.بروی Network Adapter که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید کلیک راست کرده وگزینه Properties را انتخاب کنید.
3.مطمئن شوید تیک قسمت  Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) خورده شده باشد.
4.بروی OK کلیک کنید.

چگونگی ساخت یک HomeGroup شبکه خانگی 2

 در ویندوز 10 Home Group نسبت به نسخه های قبلی در ویندوز تغییر چندانی نداشته است.  1.همانند نسخه های پیشین برای تنظیمات آن باید به قسمت Control Panel بروید. یا میتوانید با استفاده از کادر جستجو و تایپ Home Group و فشردن کلید Enter به آن دسترسی داشته باشید.
2.بعد از باز شدن پنجره HomeGroup بر روی Create a homegroup کلیک کنید.

چگونگی ساخت یک HomeGroup شبکه خانگی 3

لینک کامل مطلب

آیا در یک شبکه می توان بیش از یک Homegroup داشت؟

You cannot create more than one Homegroup on the same network. If Windows detects an existing Homegroup, it won’t give you the option to create another one. It will only allow you to join the existing Homegroup. But, your Windows computer or device can be part of more than one Homegroup, if it gets connected to multiple networks (howtogeek.com).

Some resources must be set as shared before you can join a workgroup. If there are no shared resources the workgroup will not be available to join.

یک مورد از یکی از کاربرانبا درود مجدد
  کلا آنتی ویروس رو Unistall هم کردم و فایروال ویندوز رو هم خاموش کردم ولی نشد.
پسورد رو هم چندین و چند بار عوض کردم ولی فایده ای نداشت.
حتی چند بار سرور رو هم عوض کردم و HomeGroup رو روی سیستم های دیگه Create کردم و خواستم سیستم های دیگه به این سیستم Join بشن اما نشد.

نحوه تغییر محل شبکه و تغییر آن از خانگی (کاری) به عمومی و بالعکس (How to Set the Network Location Ty

Network Location - Set as Home, Work, or Public Network-step1.jpg

لینک توضیحات کامل

آموزش تصویری Share Folder ویندوز 7 در شبکه Workgroup

آموزش به اشتراک گذاری یک پوشه در ویندوز 7 و سرور 2008 در شبکه Workgroup

لینک فایل آموزشی در سایت آپارات

مفهوم Built-in

نکته: سیستم عامل ویندوز اطلاعات یک سری از سخت افزارهای رایج و شناخته شده را در درون خود نگهداری می کند، و در مواردی که یکی از آنها به سیستم متصل گردد توسط ویندوز شناسایی شده و درایور موبوط به آن به صورت اتوماتیک نصب می گردد. محل قرار گیری این درایورها در ویندوز در مسیر C:\Windows\System32\Drivers قرار دارد. لازم به توضیح است که هنگام ارائه یک سخت افزار توسط یک شرکت معتبر، طی قراردادی از شرکت مایکروسافت درخواست می شود تا درایور سخت افزار مربوطه را در ویندوز به صورت Built-in قرار دهد تا به اعتبار آن سخت افزار یا Device افزوده شود.

درباره سیستم عامل 32 بیتی و 64 بیتی

به لحاظ ارتباط میان رم و CPU، سیستم عاملها به دو دسته 32 و 64 بیتی تقسیم می شوند. در سیستم عامل های 32 بیتی، مجرای ارتباطی میان رم و سی پی یو از طریق 32 بیت برقرار می شود ولی در سیستم عامل های 64 بیتی این ارتباط از طریق 64 بیت انجام می گیرد. سیستم عامل 64 بیتی برای کامپیوترهایی طراحی شده که سخت افزارهای آنها این قابلیت را پشتیبانی می کنند. سیستم عامل های 64 بیتی دارای قدرت و سرعت بیشتری نسبت به ویرایش های 32 بیتی هستند، در ضمن سیستم عامل 64 بیتی را نمی توان بر روی یک کامپیوتر با سخت افزار 32 بیتی نصب کرد. به سیستم عامل های 32 بیتی، X86 و به سیستم عاملهای 64 بیتی X64 نیز گفته می شود.

نمایش اطلاعات سخت افزاری با کمک نرم افزار Speccy Professional

Speccy Professional 1.29.714 یک ابزار عالی و پیشرفته برای نمایش اطلاعات سیستم کامپیوتر شما می باشد. این نرم افزار یکی از محصولات شرکت Piriform است که بیشتر افراد این شرکت را با نرم افزار CCleaner و Defraggler می شناسند. Speccy قادر است اطلاعاتی را درباره CPU, Motherboard, رم, کارت های گرافیک, هارد دیسک ها, اپتیکال درایوها و کارت صدا در اختیار شما قرار دهد و شما را از وضعیت این اجزاء آگاه سازد.

لینک دانلود و کسب اطلاعات بیشتر

فعال کردن Hibernate در ویندوز ده (از syncit.ir)

HIbernate به معنی خواب زمستانی است و دقیقا همین اتفاق هم در هنگام Hibernate کردن ویندوز هم اتفاق می افتد یعنی سیستم خاموش می شود اما تمامی اطلاعات ، پنجره ها ، مرورگرها ، پلیر ها و همه وهمه در حافظه ی Rom ذخیره و نگهداری می شود و به اصطلاح Freeze می شود و بعد از روشن کردن سیستم تمامی همان اطلاعات مثل زمانی که ویندوز Sleep می شود باقی بماند. در حقیقت اگر در حال کار با فتوشاپ هستید و سیستم را قبل خواب Hibernate کنید، فردای آن روز می توانید از همان مرحله کارتان را ادامه دهید.

h3

 

h4