گسترش شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند به نابودی کتاب یا مطبوعات بینجامد/ هادی خانیکی

هادی خانیکی در ایلام: مسئول انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در نشست تخصصی نقش رسانه ها در همگرایی منطقه ای که در دومین روز جشواره فرامرزی مطبوعات برگزار شد گفت:در عالم ارتباطات هیچ چیزیر از بین نمی‌رود گسترش شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند به نابودی کتاب یا مطبوعات بینجامد فقط شکل آن را تغییر می‌دهد. اگر غیر از این است ضعف از ما است که نتوانسته‌ایم در قبال تولید کتاب و مطبوعات تحول و روزآمدی را مورد توجه قرار دهیم.
 

کنترل صفحه نمایش سیستمهای شبکه (Net Monitor for Employees)

Net Monitor for Employees ابزاری است که به شما امکان مشاهده صفحات نمایش کامپیوترهای متصل شده به شبکه را می‌دهد. به این صورت شما می‌توانید متوجه شوید که کارمندان یا کسانی که از کامپیوتر های شبکه استفاده می‌کنند در حال انجام چه کاری هستند. از قابلیت‌های ویژه این برنامه امکان ضبط از راه دور این صفحات نمایش حتی اگر شما در حال نظارت آن‌ها نباشید می‌باشد یا اگر کارمندان شما نیاز به مشاهده ساختاری توسط شما را دارند شما می‌توانید با نشان دادن صفحه مانیتور خود برای آن‌ها به صورت از راه دور به آن‌ها کمک کنید. از این برنامه همچنین می‌توان برای کنترل دانش آموزان در کلاس یا دادن آموزش به گروهی از دانش آموزان یا کارمندان با نمایش دادن محتویات صفحه نمایش خود به آن‌ها استفاده کرد.

لینک دانلود و توضیحات بیشتر

نرم افزار مانیتورینگ شبکه (Wireshark)

رم افزار گزارش گیری ، تحلیل و بررسی اطلاعات در حال تبادل شبکه و یا اینترنت است. زمانی که رایانه شخصی شما دائما به اینترنت متصل باشد ، خطرات احتمالی حملات هکرها ، مالور و… به مراتب زیاد می شود و از این رو می بایست نرم افزار آنتی ویروس و امنیتی به روز و قدرتمند نصب داشته باشید . همچنین با نرم افزار Wireshark میتوانید به تحلیل اطلاعات ارسالی و دریافتی از اینترنت بپردازید و موارد مشکوک را سریعا کشف نمایید . این نرم افزار با بکارگیری از توابع آمار و ارقام برای شما امکان تولید گزارشات و تحلیل نحوه عملکرد و اطلاعات در حال تبادل شبکه را فرهم می سازد. این نرم افزار از فرمت های Sniffer Pro,and NetXray, Network Instruments Observer و….. نیز پشتیبانی می کند.
قابلیت های کلیدی نرم افزار تحلیل شبکه :
– امکان دریافت و گرفتن زنده اطلاعات در حال انتقال شبکه.
– بازرسی عمیق از صدها پروتکل
– آنالیز کردن و گزارش دادن مشکلات
– امکان تبدیل و ویرایش فایل های گرفته شده از طریق CMD.
– امکان پرینت و ذخیره سازی خروجی.
– امکان فیلتر کردن نحوه نمایش اطلاعات.
– امکان ذخیره سازی بخش های مختلف بررسی اطلاعات بروی دیسک.
– سازگاری با اکثر سیستم عامل ها بخصوص ویندوز 8.
لینک دانلود و کسب اطلاعات بیشتر

لینک دوم دانلود

کتاب‌خوانی یا کتاب‌نخوانی: مسئله در روش بحث است

یک فرق اساسی جوامع مدرن با جوامع در حال توسعه آن است که برای برخورد با یک مشکل معین راه‌های تعریف شده علمی وجود دارد و کسی که قرار است در باره مشکلی طرح بحث و تحلیل کند خواه ناخواه باید از آن راه برود. خلاصه راه علمی و چکیده روش مدرن آن است که شما متکی به شواهد و اطلاعات کار کنید. بنابراین، صنعت تحقیق متکی به صنعت بزرگ فکت‌یابی و گردآوری شواهد است از یک طرف و از طرف دیگر متکی است به نظام نظریه‌های قابل بحث که هر کدام بر گروهی از شواهد تکیه می‌کنند و بخشی از آن شواهد را برجسته می‌کنند که به نظرشان کمتر مورد توجه بوده و سعی می‌کنند از طریق گفت‌و‌گوی علمی یعنی متکی به سند بحث را پیش ببرند و نظریه‌ها را تعدیل و تکمیل و تصحیح کنند یا به کلی کنار بگذارند و نظریه تازه‌ای بیاورند که بتواند شواهدی را که در نظر گرفته نشده توضیح دهد.

از این توصیف مختصر پیداست که هر نوع پیشرفتی در علم و بحث تنها و تنها ناشی از این حلقه‌های تحقیق است و بس. و اگر چه عموم مردم خاصه در جهانِ غیرمتکی به علم صرفا پیشرفت‌ها را می‌بینند اما این پیشرفت‌ها متکی به صدها مقاله و تحقیق و سمینار خصوصی و عمومی و بحث و تبادل نظر و نهایتا آزمایش است – این بخشی است که از منظر عموم معمولا غایب است. اما هر عضوی از جامعه علمی در این جوامع به منطق کشف علمی و چاره‌گری مسائل آشنا ست و اگر خودش در جریان همه تحولات علمی نباشد، دست‌کم در گوشه‌ای از آن سهمی دارد که بر او روشن می کند که بدون تحقیق و آزمایش نمی توان پیش رفت و مساله‌ای را حل کرد.

ادامه مطلب در لینک زیر

ادامه نوشته

 زبان بدن در مذاکره و اشتباهات متداول در آموزش زبان بدن

آموزش زبان بدن یا تن گفتار(Body Language)  و به صورت کلی‌تر آموزش ارتباط غیرکلامی عموماً با بی‌دقتی، همراه بوده است. 

متن کامل مطلب

کمیابی آگاهی ناب در شبکه‌های اجتماعی/ دکتر یزدان منصوریان

لیزنا، دکتر یزدان منصوریان، دانشیار دانشگاه خوارزمی: دیروز (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) نشستی با عنوان «نقش شبکه‌های اجتماعی در ترویج کتابخوانی» در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد که من دبیری این جلسه را بر عهده داشتم. محور بحث این بود که گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، وایبر، اینستاگرام، فیسبوک (رخنامه) و غیره چه تاثیری بر فرهنگ مطالعهء ما دارد؟ آیا محبوبیت این شبکه‌ها ما را از کتاب و کتابخوانی دور کرده است، یا راههایی وجود دارد که این ابزار نوین در خدمت ترویج مطالعه قرار گیرد؟ در صورت پاسخ مثبت، تحقق این هدف چگونه ممکن است و به چه تمهیداتی نیاز داریم؟ البته با طرح این پرسش‌ها، نکته‌های بنیادین دیگری نیز مطرح می‌شود. مثل اینکه اساساً منظور از «مطالعه» و «خواندن» چیست و آیا تعامل کاربران با اطلاعات این شبکه‌ها خود شکلی از مطالعه محسوب نمی‌شود؟ آیا زمان آن نرسیده که در تعاریف موجود بازنگری کنیم و مطالعه را فقط به کتابخوانی سنتی محدود نکنیم؟

علاوه بر محتوای کتاب، نوع تعاملی که با کتاب داریم در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. خواندن کتاب - حتی آثار موجز و مختصر – معمولاً به حوصله و تمرکز نیاز دارد. باید ساعاتی از دنیای پیرامون و روزمرگی فاصله بگیریم تا بتوانیم کتابی را به درستی بخوانیم. ممکن است بسته به حجم کتاب این چند ساعت یا چند روز پیوسته و بی‌وقفه باشد، یا با کمی فاصله و توقف به خواندن بپردازیم. اما در نهایت تا یک پیوستگی و انسجام در ذهن ایجاد نشود نمی‌توان با کتاب ارتباط برقرار کرد. اما در مورد اطلاعات پراکندهء شبکه‌های اجتماعی این گونه نیست. سیلی بی‌وقفه و بی‌نظم از داده‌ها در این کانال‌ها جریان دارد و کاربران معمولاً بیشتر شاهد و ناظر این جریان هستند. در نتیجه ممکن است من ساعتها در فضای مجازی به گردش و مرور پیامها بپزدارم بی‌آنکه هیچ پیوستگی و انسجامی در ذهن داشته باشم. چون بر عکس کتاب در شبکه مجازی با انبوهی از قطعات و تکه‌های اطلاعاتی مواجه‌ایم که عملاً هیچ ربطی به هم ندارند. همین بی‌ارتباطی میان اجزاء پراکنده باعث می‌شود، آگاهی عمیق و دقیقی دربارهء یک موضوع مشخص در ذهن شکل نگیرد. اما در خلال خواندن کتاب هر بند و هر صفحه بند و صفحهء پیش از خود را تکمیل می‌کند و به تدریج مجموعه‌ای ممزوج و در هم تنیدهء اطلاعات دریافتی به بلوری درخشان از آگاهی ناب در ذهن تبدیل می‌شود. در چنین شرایطی است که مخاطب کتاب احساس می‌کند از نقطهء «الف» حرکت کرده و به نقطهء «ب» رسیده است. رخدادی را در ذهن تجربه می‌کند که پیش از خواندن آن به چنین دریافتی نرسیده بود. مخاطب کتاب می‌تواند دربارهء موضوع مورد نظر سخنی تازه بگوید و پیدایش شکلی از آگاهی را در ذهن تجربه کند.

در مجموع، بر این باورم که ابزارهای جدید در سرشت و ذات خود نه مانع مطالعه هستند و نه مولد آن. بلکه نوع مواجهه ما با آنهاست که میزان کارآیی و اثربخشی هر یک را معین می‌کند. اگر این مواجهه هوشمندانه و خردمندانه باشد این ابزارها در جای خود بسیار مفید و سودمند خواهند بود. اما اگر راهبرد مشخصی برای استفاده از آنها نداشته باشیم، نتیجه می‌تواند بسیار ناامیدکننده یا حتی در مواردی هولناک باشد. بویژه آنکه شبکه‌های اجتماعی روزگار ما – مثل تلگرام – همچون مخزنی از اطلاعات آشفته، نامعتبر و پراکنده هستند که کاربران آن‌ها به سختی می‌توانند راه خود را در این آشفته بازار بیابند. آنان باید خود را به مهارتهای سواد اطلاعاتی  و رسانه‌ای مجهز سازند که در این جنگل انبوه گم نشوند.

متن کامل در لیزنا

 

 

چرا ما ایرانیان کتاب نمی‌خوانیم؟ / صادق زیبا کلام

به نظر می‌رسد اساسا دو دلیل اصلی برای رفتن به سراغ کتاب وجود دارد: نخست برای اقناع نیازهای روحی و فرهنگی‌مان. مطالعه یک رمان، یک کتاب شعر یا یک نمایش‌نامه و این دست آثار، باعث انبساط خاطرمان می‌شود و از مطالعه آنها لذت می‌بریم. انگیزه دوم برای مطالعه کتاب به منظور بالابردن آگاهی و دانش صورت می‌گیرد. مطالعه کتب علوم انسانی به این دلیل انجام می‌شوند. البته انگیزه‌های دیگری نیز می‌توان سراغ گرفت اما نوعا ما یک کتاب را یا به‌واسطه انبساط خاطر و لذت‌بردن از آن مطالعه می‌کنیم یا به منظور افزایش آگاهی و دانشمان. انگیزه اول چندان نیازی به توضیح ندارد. بسیاری از ما حداقل یک‌ بار در عمرمان لذت خواندن یک داستان را تجربه کرده‌ایم؛ با اینکه می‌دانیم داستان ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است اما از خواندنش لذت می‌بریم. اما انگیزه دوم قدری پیچیده‌تر است؛ خواندن کتاب به‌منظور آگاهی و دانش. در این خصوص باید گفت در ایران به‌واسطه نگاه برخی مسئولان و دولتمردانمان چندان احساس کمبود دانش و آگاهی وجود ندارد یا دقیق‌تر گفته باشیم در ایران نگاه دولتمردان و مسئولانمان به انسان و جامعه‌اش‌، به گذشته‌اش، امروزش یا آینده‌اش، به تحولات منطقه یا دنیا، به اخلاق و سایر جنبه‌های زندگی، جایی برای ابهام و شک و تردید و درنتیجه نیاز به آگاهی باقی نمی‌گذارد. برخی مسئولان ما همه پاسخ‌ها و برای همه ابهامات جواب دارند.
متن کامل مطلب در روزنامه شرق

پاسخ دکتر دیانی به مقاله دکتر زیباکلام

۷۷۰ مرتبه، کلمه «علم» در قرآن آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی می گوید: عید مبعث مادر همه اعیاد است، عیدی که اوج بیان آن از علم و اندیشه سخن می گوید. حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در گفت وگو با خبرانلاین با اشاره به جایگاه عقلانیت و علم و معرفت زایی در دین تاکیدکرد: عید مبعث که مادر همه اعیاد اسلامی است، از علم و اندیشه سخن می گوید، چراکه اولین آیاتی که در غار حراء بر جان رسول اکرم(ص) نازل شد درباره «علم» و «تعلم» است. وی افزود: پیامبر خاتم رسول مصطفی(ص) عقل الهی است و ما این عقلانیت دینی را از قرآن باید دریافت کنیم چراکه اهمیت و تاکید بر معرفت افزایی را شما در قرآن می بینید چنانکه بیش از ۷۷۰ مرتبه، کلمه «علم» در قرآن آمده است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دین اسلام بر مبنای ،‌علم و تعلم است و خرافات را رد می‌کند، اظهار داشت: معرفت دینی است که انسان را در به درک مدارج مختلف عرفانی می رساند و شما در آغاز کتب مختلف و مهم دینی مثل اصول کافی می بینید، فصل مهم به عقل مربوط می شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه پیغمبر(ص) در جامعه‌ای مبعوث شد که از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، ‌اقتصادی و سیاسی بدترین شرایط موجود را داشتند، بیان کرد: پیامبر(ص) بر افرادی که هیچگونه سواد و فرهنگ نداشتند و اهل جنگ، خرافات و بی عفتی بودند، مدیریت کرد. این استاد حوزه گفت: خداوند متعال در آیه ۱۵ سوره مبارکه شوری پنج رمز موفقیت آمیز مدیریت پیامبر(ص) در جامعه آن زمان را بیان می‌کند که مؤمنین برای موفقیت در زندگی باید این رمزها را در مدیریت خانواده، ‌اداره، جامعه و کشور اجرایی کنند.
رفیعی با بیان اینکه برای خدا کار کردن اولین رمز موفقیت پیامبر(ص) است، افزود: رسول اکرم(ص) آگاهانه و برای رضای خدا مردم را به دین مبین اسلام دعوت کردند و در واقع ایشان احیا کننده مکارم اخلاقی و انسانی برای بشریت و مردم آن دوران بودند. به گفته وی موحدترین فرقه عالم، ‌شیعه است و زیارت جامعه کبیره، نهج البلاغه و مفاتیح‌الجنان ‌شناسنامه موحد بودن شیعه است. وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در مدیریتِ هدایت مردم صبر و استقامت پیش رو گرفتند، افزود: دومین رمز موفقیت پیامبر(ص) در دوران رسالت، صبر بود و هیچ پیامبری مانند پیامبر اسلام (ص) در راه ابلاغ رسالت، آزار و رنج ندید؛ ایشان به صورت‌های «جسمی»، «روحی» و «اقتصادی» مورد آزار و اذیت منافقین و کفار قرار گرفتند

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جهان در سال 2016 از دیدگاه نشریه آموزش عالی تایمز

نشریه آموزش عالی تایمز گزارش سالانه خود در مورد رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جهان را برای سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است. این گزارش براساس بررسی۸۰۰ دانشگاه در ۷۰ کشور جهان تهیه شده است. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از دو جنبه کیفیت آموزشی و اعتبار یا شهرت جهانی آن صورت گرفته است. همچنین، این گزارش نوعی منطقه‌بندی را هم تهیه کرده که شامل رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای آسیایی و دانشگاه‌ها در کشورهای رو به رشد است.

در رتبه‌بندی کیفیت آموزشی، سیزده متغیر مورد نظر قرار گرفته است. همچنین، به هر دانشگاهی امتیازاتی از نظر کیفیت تدریس (۳۰ درصد کل امتیازات)، نگرش بین‌المللی (۷.۵ در صد)، کسب درآمد از طریق ارتباط با صنایع (۴.۵ درصد)، کیفیت و دامنه تحقیقات (۳۰ درصد) و استناد به عنوان منبع و مرجع (۳۰ درصد) به کار گرفته شده است. آماری شامل تعداد دانشجو، نسبت دانشجو به استاد، درصد دانشجویان و پژوهشگران خارجی و نسبت دانشجویان زن به مرد در باره دانشگاه‌های مورد نظر هم در این گزارش آمده است.

در رتبه‌بندی نشریه آموزش عالی تایمز، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا (آمریکا) از لحاظ کیفی در رده اول قرار دارد و پس از آن، دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)، دانشگاه استانفورد (آمریکا)، دانشگاه کمبریج (بریتانیا)، انستیتو تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی)، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پرینستون (آمریکا)، امپریال کالج دانشگاه لندن (بریتانیا)، انستیتو تکنولوژی زوریخ (سوئیس)، دانشگاه شیکاگو (آمریکا)، دانشگاه جان هاپکینز (آمریکا)، دانشگاه ییل (آمریکا)، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (آمریکا)، یونیورسیتی کالج دانشگاه لندن (بریتانیا)، دانشگاه کلمبیا (آمریکا)، دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (آمریکا)، دانشگاه پنسیلوانیا (آمریکا)، دانشگاه کرنل (آمریکا)، دانشگاه تورنتو (کانادا) و دانشگاه دوک (آمریکا) رده های دوم تا بیستم را در اختیار گرفته‌اند.

The 10 top institutions by reputation are:

  1. Harvard University, US
  2. Massachusetts Institute of Technology, US
  3. Stanford University, US
  4. University of Cambridge, UK
  5. University of Oxford, UK
  6. University of California, Berkeley, US
  7. Princeton University, US
  8. Yale University, US
  9. Columbia University, US
  10. California Institute of Technology, US

پنج ابزار برای افزودن منوی استارت به محیط ویندوز 8

Start Menu 8 screenshot

لینک مطلب آموزشی

گام با گام با نحوه جمع آوری و ساختن یک کامپیوتر شخصی (PC)

pcw devils primary

لینک مطلب آموزشی

 

با انتقال ۵۷ گیگابیت در ثانیه رکورد سرعت دیتا در فیبرهای نوری شکسته شد.

دانشمندان دانشگاه ایلینوی به تازگی توانستند رکورد انتقال بدون اشکال اطلاعات را در شبکه های فیبر نوری با انتقال ۵۷ گیگابیت دیتا در ثانیه بشکنند. نکته بسیار مهم این است که چنین انتقال دیتایی در دمای محیط انجام شده است. یعنی برای دستیابی به این سرعت نیازی به سردکردن کابل ها وجود ندارد.

لینک منبع

درسی از فرهنگ مطالعه در چین

مهرداد رخشنده - معاون اداره کل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایسنا نوشت: کتاب و کتابخوانی یکی از اصول فرهنگی هر کشور است و تلاش می‌شود تا با ابزارهای مختلف جذابیت کتاب و کتابخوانی در بین مردم هر کشور توسعه یابد. امروزه جمعی از صاحب‌نظران و اندیشمندان اجتماعی، معتقدند میزان پیشرفت هر کشور و توسعه‌یافتگی مردمش را می‌توان در حد و اندازه و سرانه مطالعه مردمان آن کشور جستجو کرد. این دیدگاه و نظریه، مقبول و معقول به نظر می‌آید؛ چون مطالعه را می‌توان یکی از عوامل مهم توسعه‌یافتگی ذهن افراد و در دیدگاهی بزرگ‌تر، توسعه‌یافتگی جامعه که مجموعه‌ای از فردها و افراد است، دانست.

طبق یکی از آخرین آمارگیری‌ها درباره سرانه مطالعه در کشورهای جهان، مردم چین در هفته هشتت ساعت کتاب‌ می‌خوانند و در مجموع میانگین پنج کتاب برای هر نفر است، شاید یکی از دلایل مطالعه مردم در این کشور، از یک نیاز درونی سرچشمه گرفته و جوشیده است.

متن کامل

راز محبوبیت تلگرام چیست؟

یک کارشناس حوزه ارتباطات درباره تاثیرات تلگرام بر رفتار و سلیقه مخاطب می‌گوید: «مردم ایران بیشتر یک جامعه شفاهی هستند تا یک جامعه مکتوب. به این دلیل گفت‌وگو و گپ‌زدن میان ما رایج است و تلگرام تنها ابزار لازم برای برقراری این ارتباط را در اختیار ما قرار می‌دهد. البته باید به این مساله نیز اشاره کنیم که بیشتر گفت‌وگوهای صورت گرفته در این شبکه‌ اجتماعی سطحی است و مطالب عمق پیدا نمی‌کند، اما برای فرار از چنین معضلی به نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی می‌تواند چاره‌ساز باشد.»

به عقیده دکتر اسدی، اولین قدم برای فراهم کردن بستر فرهنگی مناسب به منظور استفاده از این نوع پیام‌رسان‌ها، بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم است. از جمله این‌که به زمان مناسب استفاده از هر رسانه آگاه باشیم و برای مثال در محل کار یا مهمانی‌های خانوادگی از هر رسانه‌ای استفاده نکنیم. این کاربرد خارج از حد می‌تواند به زندگی و کار ما آسیب برساند. این مدرس دانشگاه می‌افزاید نحوه استفاده از این ابزار به خود ما بازمی‌گردد و می‌توانیم از همین تلگرام به بهترین نحو استفاده کنیم که باید اعتراف کرد این اتفاق همین حالا بسیار کم افتاده است. در جوامع پیشرفته مطالعه کتاب و مطالبی که بتواند ما را روشن کند یا اطلاعات ارزشمند و عمیقی درباره موضوعی خاص به ما بدهد، از اولویت بالاتری نسبت به استفاده از مطالب موجود در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است.

این مدرس ارتباطات می‌گوید: «با استفاده از این پیام‌رسان نمی‌توانیم شناخت کافی درباره یک موضوع به‌دست آوریم و تنها با سرتیتر حوادث و رویدادها آشنا می‌شویم. برای مثال دانشجویان من از تمام اخبار روز آگاه‌ هستند، اما راجع به تاریخچه این تحولات از نظر سیاسی و اجتماعی آگاهی ندارند. در واقع جامعه امروز ما از خبر اشباع شده و بیشتر به تحلیل‌ها نیاز داریم تا اطلاعات بیشتر. بنابراین استفاده زیاد از تلگرام باعث ایجاد نوعی تنبلی نسبت به مطالعه در جامعه می‌شود و افراد حس می‌کنند می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز را از همین تلگرام به‌دست آورند. شاید یکی از دلایل اقبال کاربران ایرانی به این شبکه نیز همین موضوع باشد که مطالعه در میان ما رواج چندانی ندارد و ما وقت بسیاری از روز خود را صرف کار کردن با موبایل می‌کنیم، اما تیراژ کتاب در ایران بسیار پایین‌ است.»

در میان تمام این تحلیل‌ها یک نظریه هم وجود دارد که محبوبیت تلگرام در ایران به دلیل ضعف رسانه‌های سنتی تشدید‌ شده، اما در حال حاضر مشاهده می‌شود که بیشتر رسانه‌های سنتی در حال استفاده از تلگرام به عنوان مکمل فعالیت‌های رسانه‌ای خود هستند و به نظر می‌رسد عمده دلیل اقبال مردم به تلگرام به‌عنوان رسانه مرجع ناشی از همین طبع شفاهی جامعه ایرانی و تمایل برای انتقال اخبار به‌صورت دهان به دهان باشد. به عقیده محبوبه اکبری، تلگرام به یک زبان جدید گفت‌و‌گو تبدیل شده و در جامعه‌ای که تعداد زیادی از مردم به این زبان صحبت می‌کنند، پیوستن به آن به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل می‌شود.

منبع: جام جم کلیک

متن کامل مطلب

آخرین آمار در خصوص سهم سیستم عامل ها در بازار جهانی (آوریل 2016)

لینک مطلب در سایت netmarketshare.com

انتقال فایل با دیگران از طریق مرورگر وب، بدون نیاز به آپلود فایل!

از طریق سایت های زیر و با کمک مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم:

http://takeafile.com
https://file.pizza
http://filesovermiles.com

منبع: سایت رمضانی

کلمات کجای مغز ما ذخیره می شوند؟

نقشه جدید مغز نشان می دهد کلمات در کجای سرتان ذخیره می شوند. محققان نقشه جدیدی برای مغز انسان کشیدند که نشان می دهد ما کلمات را بر اساس معنا در کجا قرار می دهیم و می تواند بهتر از هر زمانی در خواندن فکر به ما کمک کند.
به گزارش کلیک، دانشمندان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا، نسخه ای از این نقشه را به صورت آنلاین منتشر کردند، و این امکان برای شما فراهم است که تمام نقاط مغز را کشف کنید، ببینید انواع مختلف کلمات در کجا ذخیره می شوند، از اجتماعی و فضایی گرفته تا دیداری و خشن.
گروه اجرای این نقشه را با بازی هفت شرکت کننده مختلف در مسابقه دو ساعته رادیویی ساخته است و در اسکن مغزشان از MRI عملکردشان هم استفاده می کردند. اسکن مغز نشان داد که چگونه سطح اکسیژن خون در مغز تغییر می کند و این اطلاعات سپس به عنوان مقیاسی برای چگونگی فعال شدن قسمت خاصی از مغز استفاده شد.

سپس گروه در صدد مقایسه فعالیت مشاهده شده مغز و نوع کلماتی که شرکت کنندگان در همان لحظه می شنیدند، برآمد. آن ها 12 گروه برای کلمات ساختند که در تمام مغز ظاهر می شوند. نتایج در مجله نیچر به چاپ رسید اما می توانید یافته ها را در وب سایت شان هم ببینید.
این نقشه، که اطلاعات 6 شرکت کننده را ترکیب می کند، نشان می دهد کلمات در بیش از 100 ناحیه در مغز ذخیره می شوند، در طول نیم کره راست و چپ پخش می شوند. این به نوبه خود کشف جالبی از آن جایی است که تصور می شد سمت چپ معمولا در پردازش زبان فعالیت دارد. کلمات به صورت مجزا در چندین نقطه از مغز ظاهر می شوند، و یک نقطه می تواند به بیش از یک کلمه مرتبط باشد. ترکیب کلمات که در آن نقاط مختلفی روشن می شوند کمک می کند که معنا ایجاد شود و اجازه می دهند یک کلمه معانی متفاوتی داشته باشد. محققان اشاره کردند از نقشه می توان برای فهم دقیق تر منظور افرادی که دارای شرایطی مثل آلزایمر هستند و این که به چه چیزی فکر می کنند با اطلاعات MRI استفاده کرد. حتی تا این حد پیش رفته و ادعا می کنند که می توان از این بینش برای ساخت نوع جدیدی از “زبان رمزگشا” استفاد کرد و می تواند برای کمک به افرادی که قادر به تکلم در محاورات اجتماعی نیستند به کار رود. اگر چه احتمالا برای رسیدن این تکنولوژی خاص، باید کمی صبر کنیم.ولی تصور همین که افرادی که ناتوان در تکلم هستند یا نمی توانند به خوبی صحبت کنند، درمان می شوند، لذت بخش است و به هر آدمی روحیه می دهد.

منبع: gizmodo.com

نرم افزار اسکن شبکه های محلی (MyLanViewer)

MyLanViewer نرم افزاری قدرتمند در زمینه اسکن کامپیوترهای شبکه محلی و هدایت منابع به اشتراک گذاشته شده می باشد. این نرم افزار یک اسکنر LAN برای شبکه های محلی می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه را جستجو کنید و اطلاعات مربوط به هر کدام را ببینید. همچنین قابلیت مانیتورینگ که شما می توانید کامپیوتر کسانی که در شبکه می باشند را ببینید و تمامی پوشه های که به اشتراک گذاشته شده اند و اطلاعات سخت افزاری تمامی سیستم ها را مشاهده کنید و نیز به مشاهده آی پی کامپیوترها بپردازید و در زمان تغییر وضعیت کامپیوترها، اخطارها را مشاهده نمایید.

لینک دانلود و توضیحات بیشتر

نرم افزار مخفی سازی آی پی و رفع محدودیت سایت ها (Proxy Switcher)

در بعضی از مواقع شما مایلید که آی پی خود را مخفی کنید و به عنوان کاربری ناشناس از برخی از سایت های عمومی بازدید کنید یا دسترسی شما به برخی از سایت های سرگرمی و اجتماعی مسدود شده و یا دسترسی کشور شما به محتویات برخی از سایت ها ممکن نیست. در چنین مواردی استفاده از نرم افزاری مانند Proxy Switcher بسیار کارگشا خواهد بود. این نرم افزار با پنهان سازی ip به کاربران امکان جستجو و بازدید از سایت ها را به صورت ناشناس می دهد و به علاوه راه حلی مناسب برای بر طرف کردن محدودیت های اعمال شده از سوی برخی سایت ها مانند محدودیت در تعداد دانلود برای یک ip و یا عدم سرویس دهی در برخی کشورهاست.

لینک صفحه اصلی برای دانلود و توضیحات بیشتر

آدرس چندین هاست یا میزبان رایگان

لینک وب سایت برای مشاهده آدرس ها

نحوه اضافه کردن فایل یک برنامه اجرایی به پوشه استارت آپ ویندوز 8 به بعد

02_opening_startup_folder

لینک مطلب آموزشی اول

لینک مطلب آموزشی دوم

 

روز جهانی کتاب و قصه‌ پرغصه‌ نشر و کتاب در ایران

نشر کتاب در ایران سال‌هاست که در وضعیتی بحرانی قرار دارد. به ویژه کاهش تیراژ سخت نگران‌کننده است. به نظر کارشناسان دخالت دولت نه تنها مشکلات نشر را برطرف نکرده، بلکه فشار بیشتری بر بازار کتاب وارد آورده است. سازمان یونسکو در سال ۱۹۹۵ روز ۲۳ آوریل (معمولا سوم و امسال چهارم اردیبهشت) را روز جهانی کتاب و حقوق مولف (کپی رایت) اعلام کرد.

وضعیت نشر و کتاب ارتباط مستقیمی با جامعه و شرایط اجتماعی کشور دارد و بیش از هر چیز با شرایط سیاسی و فرهنگی جامعه در پیوند است. این بدین معنی است که در جامعه‌ای که از نزدیک ۴ دهه پیش دستخوش التهاب و بحران است، نمی‌توان اوضاع فرهنگی متعادلی انتظار داشت. افزون بر این در ایران از دیرباز صنعت نشر دچار مشکلات ساختاری بوده که در هر دوره‌ای به گونه‌ای آشکار شده و بر وضعیت کتاب تأثیر گذاشته است. از زمان انقلاب سال ۵۷ تا امروز بر این مشکلات دم به دم افزوده شده و امروز ابعادی نگران‌کننده پیدا کرده است.

منبع: رادیو آلمان