چند تبدیل کامپیوتر به هات اسپات شبکه وای فای (Transform your PC into a Wi-Fi hotspot)
Sometimes you just need to share your laptop’s Internet connection, whether it’s because of restrictive hotel Wi-Fi or the only option is a single wired connection.
Windows itself doesn’t feature great built-in tools for transforming your PC into an ad hoc Wi-Fi hotspot, but programs like Connectify Hotspot, MyPublicWiFi, and Virtual Router can have you sharing your computer’s Internet connection in no time.
منبع: pcworld
محبوب ترین کانال های تلگرام
کانال یک بستر ارتباطی یک به چند است که اعضای یک کانال فقط میتوانند از مطالب استفاده کنند و نمی توانند چیزی را در آن کانال به اشتراک بگذارند اما می توانند مطالب آن را به افراد، گروه ها و کانال های خودشان فوروارد کنند. این بستر از این رو حائز اهمیت است که به کاربر این اجازه را می دهد که رسانه شخصی خود را بسازد و بوسیله آن محتوای تولیدی خود را به اعضای کانال انتقال دهد. ایرانیان هم اکنون بیشترین مخاطبان تلگرام هستند و با توجه به همین موضوع مدیران تلگرام نیز نگاه ویژه ای به ایران دارند و حتی بارها با وزیر ارتباطات در موضوعات مختلف مکاتبه کرده اند.
متن کامل/از سایت کلیک
زبان بدن ترامپ چه میگوید؟
لینک مطلب
6 هاست رایگان خارجی خوب
گسترش شبکههای اجتماعی نمیتواند به نابودی کتاب یا مطبوعات بینجامد/ هادی خانیکی
کنترل صفحه نمایش سیستمهای شبکه (Net Monitor for Employees)
نرم افزار مانیتورینگ شبکه (Wireshark)
قابلیت های کلیدی نرم افزار تحلیل شبکه :
– امکان دریافت و گرفتن زنده اطلاعات در حال انتقال شبکه.
– بازرسی عمیق از صدها پروتکل
– آنالیز کردن و گزارش دادن مشکلات
– امکان تبدیل و ویرایش فایل های گرفته شده از طریق CMD.
– امکان پرینت و ذخیره سازی خروجی.
– امکان فیلتر کردن نحوه نمایش اطلاعات.
– امکان ذخیره سازی بخش های مختلف بررسی اطلاعات بروی دیسک.
– سازگاری با اکثر سیستم عامل ها بخصوص ویندوز 8.
لینک دانلود و کسب اطلاعات بیشتر
کتابخوانی یا کتابنخوانی: مسئله در روش بحث است
یک فرق اساسی جوامع مدرن با جوامع در حال توسعه آن است که برای برخورد با یک مشکل معین راههای تعریف شده علمی وجود دارد و کسی که قرار است در باره مشکلی طرح بحث و تحلیل کند خواه ناخواه باید از آن راه برود. خلاصه راه علمی و چکیده روش مدرن آن است که شما متکی به شواهد و اطلاعات کار کنید. بنابراین، صنعت تحقیق متکی به صنعت بزرگ فکتیابی و گردآوری شواهد است از یک طرف و از طرف دیگر متکی است به نظام نظریههای قابل بحث که هر کدام بر گروهی از شواهد تکیه میکنند و بخشی از آن شواهد را برجسته میکنند که به نظرشان کمتر مورد توجه بوده و سعی میکنند از طریق گفتوگوی علمی یعنی متکی به سند بحث را پیش ببرند و نظریهها را تعدیل و تکمیل و تصحیح کنند یا به کلی کنار بگذارند و نظریه تازهای بیاورند که بتواند شواهدی را که در نظر گرفته نشده توضیح دهد.
از این توصیف مختصر پیداست که هر نوع پیشرفتی در علم و بحث تنها و تنها ناشی از این حلقههای تحقیق است و بس. و اگر چه عموم مردم خاصه در جهانِ غیرمتکی به علم صرفا پیشرفتها را میبینند اما این پیشرفتها متکی به صدها مقاله و تحقیق و سمینار خصوصی و عمومی و بحث و تبادل نظر و نهایتا آزمایش است – این بخشی است که از منظر عموم معمولا غایب است. اما هر عضوی از جامعه علمی در این جوامع به منطق کشف علمی و چارهگری مسائل آشنا ست و اگر خودش در جریان همه تحولات علمی نباشد، دستکم در گوشهای از آن سهمی دارد که بر او روشن می کند که بدون تحقیق و آزمایش نمی توان پیش رفت و مسالهای را حل کرد.
ادامه مطلب در لینک زیر
زبان بدن در مذاکره و اشتباهات متداول در آموزش زبان بدن
آموزش زبان بدن یا تن گفتار(Body Language) و به صورت کلیتر آموزش ارتباط غیرکلامی عموماً با بیدقتی، همراه بوده است.
متن کامل مطلب
کمیابی آگاهی ناب در شبکههای اجتماعی/ دکتر یزدان منصوریان
لیزنا، دکتر یزدان منصوریان، دانشیار دانشگاه خوارزمی: دیروز (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) نشستی با عنوان «نقش شبکههای اجتماعی در ترویج کتابخوانی» در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد که من دبیری این جلسه را بر عهده داشتم. محور بحث این بود که گسترش روزافزون شبکههای اجتماعی نظیر تلگرام، وایبر، اینستاگرام، فیسبوک (رخنامه) و غیره چه تاثیری بر فرهنگ مطالعهء ما دارد؟ آیا محبوبیت این شبکهها ما را از کتاب و کتابخوانی دور کرده است، یا راههایی وجود دارد که این ابزار نوین در خدمت ترویج مطالعه قرار گیرد؟ در صورت پاسخ مثبت، تحقق این هدف چگونه ممکن است و به چه تمهیداتی نیاز داریم؟ البته با طرح این پرسشها، نکتههای بنیادین دیگری نیز مطرح میشود. مثل اینکه اساساً منظور از «مطالعه» و «خواندن» چیست و آیا تعامل کاربران با اطلاعات این شبکهها خود شکلی از مطالعه محسوب نمیشود؟ آیا زمان آن نرسیده که در تعاریف موجود بازنگری کنیم و مطالعه را فقط به کتابخوانی سنتی محدود نکنیم؟
علاوه بر محتوای کتاب، نوع تعاملی که با کتاب داریم در مقایسه با شبکههای اجتماعی متفاوت است. خواندن کتاب - حتی آثار موجز و مختصر – معمولاً به حوصله و تمرکز نیاز دارد. باید ساعاتی از دنیای پیرامون و روزمرگی فاصله بگیریم تا بتوانیم کتابی را به درستی بخوانیم. ممکن است بسته به حجم کتاب این چند ساعت یا چند روز پیوسته و بیوقفه باشد، یا با کمی فاصله و توقف به خواندن بپردازیم. اما در نهایت تا یک پیوستگی و انسجام در ذهن ایجاد نشود نمیتوان با کتاب ارتباط برقرار کرد. اما در مورد اطلاعات پراکندهء شبکههای اجتماعی این گونه نیست. سیلی بیوقفه و بینظم از دادهها در این کانالها جریان دارد و کاربران معمولاً بیشتر شاهد و ناظر این جریان هستند. در نتیجه ممکن است من ساعتها در فضای مجازی به گردش و مرور پیامها بپزدارم بیآنکه هیچ پیوستگی و انسجامی در ذهن داشته باشم. چون بر عکس کتاب در شبکه مجازی با انبوهی از قطعات و تکههای اطلاعاتی مواجهایم که عملاً هیچ ربطی به هم ندارند. همین بیارتباطی میان اجزاء پراکنده باعث میشود، آگاهی عمیق و دقیقی دربارهء یک موضوع مشخص در ذهن شکل نگیرد. اما در خلال خواندن کتاب هر بند و هر صفحه بند و صفحهء پیش از خود را تکمیل میکند و به تدریج مجموعهای ممزوج و در هم تنیدهء اطلاعات دریافتی به بلوری درخشان از آگاهی ناب در ذهن تبدیل میشود. در چنین شرایطی است که مخاطب کتاب احساس میکند از نقطهء «الف» حرکت کرده و به نقطهء «ب» رسیده است. رخدادی را در ذهن تجربه میکند که پیش از خواندن آن به چنین دریافتی نرسیده بود. مخاطب کتاب میتواند دربارهء موضوع مورد نظر سخنی تازه بگوید و پیدایش شکلی از آگاهی را در ذهن تجربه کند.
در مجموع، بر این باورم که ابزارهای جدید در سرشت و ذات خود نه مانع مطالعه هستند و نه مولد آن. بلکه نوع مواجهه ما با آنهاست که میزان کارآیی و اثربخشی هر یک را معین میکند. اگر این مواجهه هوشمندانه و خردمندانه باشد این ابزارها در جای خود بسیار مفید و سودمند خواهند بود. اما اگر راهبرد مشخصی برای استفاده از آنها نداشته باشیم، نتیجه میتواند بسیار ناامیدکننده یا حتی در مواردی هولناک باشد. بویژه آنکه شبکههای اجتماعی روزگار ما – مثل تلگرام – همچون مخزنی از اطلاعات آشفته، نامعتبر و پراکنده هستند که کاربران آنها به سختی میتوانند راه خود را در این آشفته بازار بیابند. آنان باید خود را به مهارتهای سواد اطلاعاتی و رسانهای مجهز سازند که در این جنگل انبوه گم نشوند.
چرا ما ایرانیان کتاب نمیخوانیم؟ / صادق زیبا کلام
به نظر میرسد اساسا دو دلیل اصلی برای رفتن به سراغ کتاب وجود دارد: نخست برای اقناع نیازهای روحی و فرهنگیمان. مطالعه یک رمان، یک کتاب شعر یا یک نمایشنامه و این دست آثار، باعث انبساط خاطرمان میشود و از مطالعه آنها لذت میبریم. انگیزه دوم برای مطالعه کتاب به منظور بالابردن آگاهی و دانش صورت میگیرد. مطالعه کتب علوم انسانی به این دلیل انجام میشوند. البته انگیزههای دیگری نیز میتوان سراغ گرفت اما نوعا ما یک کتاب را یا بهواسطه انبساط خاطر و لذتبردن از آن مطالعه میکنیم یا به منظور افزایش آگاهی و دانشمان. انگیزه اول چندان نیازی به توضیح ندارد. بسیاری از ما حداقل یک بار در عمرمان لذت خواندن یک داستان را تجربه کردهایم؛ با اینکه میدانیم داستان ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است اما از خواندنش لذت میبریم. اما انگیزه دوم قدری پیچیدهتر است؛ خواندن کتاب بهمنظور آگاهی و دانش. در این خصوص باید گفت در ایران بهواسطه نگاه برخی مسئولان و دولتمردانمان چندان احساس کمبود دانش و آگاهی وجود ندارد یا دقیقتر گفته باشیم در ایران نگاه دولتمردان و مسئولانمان به انسان و جامعهاش، به گذشتهاش، امروزش یا آیندهاش، به تحولات منطقه یا دنیا، به اخلاق و سایر جنبههای زندگی، جایی برای ابهام و شک و تردید و درنتیجه نیاز به آگاهی باقی نمیگذارد. برخی مسئولان ما همه پاسخها و برای همه ابهامات جواب دارند.
متن کامل مطلب در روزنامه شرق
۷۷۰ مرتبه، کلمه «علم» در قرآن آمده است.
این کارشناس دینی با بیان اینکه دین اسلام بر مبنای ،علم و تعلم است و خرافات را رد میکند، اظهار داشت: معرفت دینی است که انسان را در به درک مدارج مختلف عرفانی می رساند و شما در آغاز کتب مختلف و مهم دینی مثل اصول کافی می بینید، فصل مهم به عقل مربوط می شود.
این کارشناس دینی با بیان اینکه پیغمبر(ص) در جامعهای مبعوث شد که از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بدترین شرایط موجود را داشتند، بیان کرد: پیامبر(ص) بر افرادی که هیچگونه سواد و فرهنگ نداشتند و اهل جنگ، خرافات و بی عفتی بودند، مدیریت کرد. این استاد حوزه گفت: خداوند متعال در آیه ۱۵ سوره مبارکه شوری پنج رمز موفقیت آمیز مدیریت پیامبر(ص) در جامعه آن زمان را بیان میکند که مؤمنین برای موفقیت در زندگی باید این رمزها را در مدیریت خانواده، اداره، جامعه و کشور اجرایی کنند.
رفیعی با بیان اینکه برای خدا کار کردن اولین رمز موفقیت پیامبر(ص) است، افزود: رسول اکرم(ص) آگاهانه و برای رضای خدا مردم را به دین مبین اسلام دعوت کردند و در واقع ایشان احیا کننده مکارم اخلاقی و انسانی برای بشریت و مردم آن دوران بودند. به گفته وی موحدترین فرقه عالم، شیعه است و زیارت جامعه کبیره، نهج البلاغه و مفاتیحالجنان شناسنامه موحد بودن شیعه است. وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در مدیریتِ هدایت مردم صبر و استقامت پیش رو گرفتند، افزود: دومین رمز موفقیت پیامبر(ص) در دوران رسالت، صبر بود و هیچ پیامبری مانند پیامبر اسلام (ص) در راه ابلاغ رسالت، آزار و رنج ندید؛ ایشان به صورتهای «جسمی»، «روحی» و «اقتصادی» مورد آزار و اذیت منافقین و کفار قرار گرفتند
رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در جهان در سال 2016 از دیدگاه نشریه آموزش عالی تایمز
نشریه آموزش عالی تایمز گزارش سالانه خود در مورد رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در جهان را برای سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است. این گزارش براساس بررسی۸۰۰ دانشگاه در ۷۰ کشور جهان تهیه شده است. رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از دو جنبه کیفیت آموزشی و اعتبار یا شهرت جهانی آن صورت گرفته است. همچنین، این گزارش نوعی منطقهبندی را هم تهیه کرده که شامل رتبهبندی دانشگاههای کشورهای آسیایی و دانشگاهها در کشورهای رو به رشد است.
در رتبهبندی کیفیت آموزشی، سیزده متغیر مورد نظر قرار گرفته است. همچنین، به هر دانشگاهی امتیازاتی از نظر کیفیت تدریس (۳۰ درصد کل امتیازات)، نگرش بینالمللی (۷.۵ در صد)، کسب درآمد از طریق ارتباط با صنایع (۴.۵ درصد)، کیفیت و دامنه تحقیقات (۳۰ درصد) و استناد به عنوان منبع و مرجع (۳۰ درصد) به کار گرفته شده است. آماری شامل تعداد دانشجو، نسبت دانشجو به استاد، درصد دانشجویان و پژوهشگران خارجی و نسبت دانشجویان زن به مرد در باره دانشگاههای مورد نظر هم در این گزارش آمده است.
در رتبهبندی نشریه آموزش عالی تایمز، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا (آمریکا) از لحاظ کیفی در رده اول قرار دارد و پس از آن، دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)، دانشگاه استانفورد (آمریکا)، دانشگاه کمبریج (بریتانیا)، انستیتو تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی)، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پرینستون (آمریکا)، امپریال کالج دانشگاه لندن (بریتانیا)، انستیتو تکنولوژی زوریخ (سوئیس)، دانشگاه شیکاگو (آمریکا)، دانشگاه جان هاپکینز (آمریکا)، دانشگاه ییل (آمریکا)، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (آمریکا)، یونیورسیتی کالج دانشگاه لندن (بریتانیا)، دانشگاه کلمبیا (آمریکا)، دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (آمریکا)، دانشگاه پنسیلوانیا (آمریکا)، دانشگاه کرنل (آمریکا)، دانشگاه تورنتو (کانادا) و دانشگاه دوک (آمریکا) رده های دوم تا بیستم را در اختیار گرفتهاند.
The 10 top institutions by reputation are:
- Harvard University, US
- Massachusetts Institute of Technology, US
- Stanford University, US
- University of Cambridge, UK
- University of Oxford, UK
- University of California, Berkeley, US
- Princeton University, US
- Yale University, US
- Columbia University, US
- California Institute of Technology, US